Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Personalreglement

Personalreglementet regulerer de formelle sidene ved forholdet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.

Oppland fylkeskommune har kun to formelle reglement på personalområdet: Personalreglement og permisjonsreglement. Øvrige bestemmelser på området går fram av retningslinjer og rutinebeskrivelser.

Personalreglementet anses for å være en del av arbeidsavtalen og det skal sendes den nytilsatte sammen med arbeidskontrakten.

Ett av prinsippene som er lagt til grunn i reglementet er at det konkrete innholdet i lov- og avtalebestemmelsene ikke skal gjentas. Det er derfor i stor grad benyttet henvisning til aktuell lov og tariffavtale, som gir den fullstendige oversikt over bestemmelsen.
 
Personalreglementet er redigert som et eget hefte som kan skrives ut lokalt og sendes til nye medarbeidere.
 
Det er det utarbeidet en oversikt over de prosedyrene som må følges i oppsigelses- og avskjedssaker.
Sist oppdatert 28.12.2017
Fant du det du lette etter?
Login for redigering