Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Fraværsmarkering av telefonen

Outlook og telefonsystemet vårt er integrert, slik at når du legger inn en aktivitet i din kalender i Outlook med bruk av riktig kode, vil telefonen din bli fraværsmarkert når møtetidspunktet inntrer.

Slik legger inn en ny avtale i Outlook kalender

Bruk en av kodene nedenfor, men bare dersom du ønsker at telefonen din skal fraværsmarkeres samtidig med at du går ut i et fravær.
 

MØT: Møte

TJE: Tjenesteoppdrag (En dag - angir tilbakekomst klokkeslett)

TJR: Tjenestereise (Flere dager - angir tilbakekomst dato)

ANN: Annet (kan brukes ved avspasering)

SYK: Sykdom

DEL: Deltid

FER: Ferie (Angir dato for tilbakekomst)

PER: Permisjon

 
Husk at du alltid skriver kodene med STORE bokstaver med : (kolon) til slutt, med påfølgende emne.
 
Når avtalen inntrer, aktiviseres den mot telefonsystemet og din telefon blir fraværsmarkert.
 

Kodene for "Lunsj", "Ute en tur" og "Gått for dagen" kodes direkte fra telefonen. Grunnen til det er at det tar litt tid før meldingen i kalenderen blir oppdatert i telefonsystemet, så korte fravær kodes derfor fra telefonapparatet.

Se brukerveiledning for ditt telefonapparat, og har du ikke denne veiledningen, kontakt Servicesenteret.

 

Ved møteinvitasjon

  • Angir møteinnkaller kode for fravær i møteinvitasjonen og du bekrefter deltakelse, vil din telefon bli fraværsmarkert. Dersom du ønsker at telefonen din skal være åpen, må du inn i avtalen og fjerne koden for fraværet.
  • Angir møteinnkaller ingen kode for fravær i møteinvitasjon, vil telefonen din ikke bli fraværsmarkert. Du må da selv legge inn koden i kalenderen, slik at telefonen din blir automatisk fraværsmarkert.
Husk å fraværsmarker eller medflytt din telefon når du er borte fra kontoret, slik at vi skal kunne gi så god service som mulig. Lurer du på noe vedrørende dette, ta kontakt med Servicesenteret.
Sist oppdatert 02.06.2015
Fant du det du lette etter?